Musikbranchens nye podcast-serie deler tips, tricks og kigger i krystalkuglen
Musikbranchen er et sted, der er kendt for at holde på hemmelighederne. Men den kultur gør de to RMC-studerende Marcus Rønnov og Mads Bakkensen Johansen op med i deres nye podcast 'Musikbranchens Keynote'.
Igennem interviews med eksperter fra forskellige grene af branchen udforsker de unge værter aktuelle emner som TikTok, web 3.0, algoritmer og musikformidling inden for public service.
Gæsterne inkluderer blandt andre artisten Fallulah og pladeselskabsdirektøren fra The Bank, Jakob Sørensen.
Fremtidens musikbranche
Værterne på Musikbranchens Keynote går begge på Music Management-uddannelsen på RMC. Podcasten er lavet som deres semesterprojekt, men med støtte fra Tuborg Fondet.
De har kastet sig ud i en branche-podcast fordi de mener, der mangler vidensformidling på området.
“Vi oplevede, at der er en masse viden og tricks i musikbranchen, som er helt vildt svære at få fat på. Der var simpelthen ikke noget sted, hvor vi kunne holde os opdaterede, så vi kiggede på hinanden og sagde: Så må vi jo lave podcasten selv," siger Marcus Rønnov.
“Og samtidigt så vi også vores snit til, i fællesskab med nogle kloge og inspirerende mennesker, at kunne tage et kig i krystalkuglen, og se, hvad der kan være med til at forme fremtidens musikbranche,” supplerer Mads Bakkensen Johansen.
Fem afsnit ude
Første sæson af branchepodcasten består af fem afsnit, der nu er tilgængelige på alverdens podcast- og streamingplatforme som Apple Podcasts og Spotify.