Nyhed
18.11.14

Band & brands

Kommercielle samarbejder: musikbranchens nye forretningsmodel? Ny video af Music Management studerende udforsker emnet.

Dette spørgsmål sætter studerende fra Music Management (1 årgang) i scene i forbindelse med en videoproduktion, der stiller skarpt på kommercielle partnerskaber som en voksende indtægtskilde i musikbranchen.

Emnet udforskes i selskab med forskeren Fabian Holt (RUC) (billedet), musikeren Søren Christensen (Blue Van) og kulturudvikleren Emil Wilk, som alle deler deres oplevelser og tanker om bands, der går hand-i-hånd med brands.

 

En håndfuld danskere på gaden er også blevet spurgt om deres oplevelse af og holdning til de mange nye partnerskaber mellem bands og virksomheder.

Videoen viser, hvordan holdningerne til kommercielle musikpartnerskaber ser ud netop nu og filmen er blevet til med et ønske om at skabe viden og debat om én af musikbranchens nye forretningsmodeller.

Kig med HER  

Videoen er lavet i samarbejde med Musikparlamentet