Symposium: Virtuelle læringsmiljøer og undervisningsformer
Det er med best practice som samlende buzzword, at symposiet 13. november vender virtuelle læringsmiljøer og undervisningsformer. Under temaet "Best Practice – Virtuelle læringsmiljøer og virtuelle undervisningsformer inden for den rytmiske samtidsmusik" kan opleves en række oplæg. Om den digitale værktøjskasse ved Christoph Schepers fra Studieskolen, musik-IT og læringsforløb ved Mikkel Benn fra Egedal Musikskole, YouTube som læringsmiljø ved Thomas Risell, virtuelle samarbejdsformer ved Søren Due og William de Waal, samt meget mere.
ULU er betegnelsen for et samarbejde mellem en række undervisningsinstitutioner inden for den rytmiske samtidsmusik. Formålet med ULU (en forkortelse af Udvikling af læringsmiljøer og undervisningsformer for rytmisk musik) er at samle viden, skabe ny viden og dele viden i et netværk, hvor partnerne inspirerer hinanden til at udvikle institutionerne inden for området.
Foruden Rytmisk Musikkonservatorium er ULU-partnerne: Oure Music, Bandakademiet Roskilde, Musikhøjskolen på Frederiksberg, Den Rytmiske Højskole i Vig, Akademiet (Københavns Akademi for Musik, Dans og Teater), Rytmisk Center, Herlev Musikskole, Albertslund Musikskole, MGK Sjælland, MGK Hovedstaden.