Symposium: Praksisbaseret pædagogik og særlige dynamikker
To gange om året mødes de 11 partnerskoler i ULU-netværket til projektfremlæggelser og fælles refleksion på Rytmisk Musikkonservatorium.
Den 11. november til Symposium #8 præsenteres resultaterne af nogle større projekter inden for de helt centrale ULU- områder:
Udvikling af en praksisbaseret pædagogik inden for det skabende, udøvende område – et projektsamarbejde mellem Rytmisk Center/Nana Jacobi, Den Rytmiske Højskole/Ditte Rønn- Poulsen, Oure Music/Carsten Lykke samt RMC/Søren Kjærgaard og Lars Brinck.
Undersøgelse af de særlige dynamikker i læringsmiljøet på efterskoler og højskoler – især med fokus på refleksioner i forbindelse med projektarbejdet – et projektsamarbejde mellem Akademiet/Jakob Olsen og Oure Music/Thomas Bundgaard.
ULU er betegnelsen for et samarbejde mellem en række undervisningsinstitutioner inden for den rytmiske samtidsmusik. Formålet med ULU (en forkortelse af Udvikling af læringsmiljøer og undervisningsformer for rytmisk musik) er at samle viden, skabe ny viden og dele viden i et netværk, hvor partnerne inspirerer hinanden til at udvikle institutionerne inden for området.
Foruden Rytmisk Musikkonservatorium er ULU-partnerne: Oure Music, Bandakademiet Roskilde, Musikhøjskolen på Frederiksberg, Den Rytmiske Højskole i Vig, Akademiet (Københavns Akademi for Musik, Dans og Teater), Rytmisk Center, Herlev Musikskole, Albertslund Musikskole, MGK Sjælland, MGK Hovedstaden.