Mål og resultater

RMC er som statsinstitution under Kulturministeriet rammestyret af målsætninger, som er formuleret af regering, folketing, minister og departement. Dertil kommer de strategiske målsætninger, som konservatoriet i samråd med ministeriet selv har opstillet. På denne side kan du finde konservatoriets mission og vision samt rammeaftale, årsrapporter, pædagogiske grundlag, karaktergennemsnit og en lang række evalueringer og undersøgelser.

 

Mission og vision

RMC’s mission og vision er fastlagt i en rammeaftale indgået med Kulturministeriet for perioden 2015-18. RMC’s mission er gennem uddannelse, kunstnerisk udvikling, forskning og almenkulturel virksomhed at bidrage til et levende kunst- og kulturliv og til udvikling i samfundet. Konservatoriets vision er, at RMC er toneangivende blandt verdens førende uddannelsesinstitutioner inden for rytmisk samtidsmusik og uddanner dimittender, som skaber musik og musikoplevelser, der beriger og bevæger.

RMC er en del af Kulturministeriet, som består af et departement og godt 30 styrelser og kulturinstitutioner. Kulturministeriets mission er gennem kunst og kultur at skabe adgang til dannelse og udvikling for mennesker og samfund. Kulturministeriets vision er at skabe kultur, der beriger og bevæger.

Læs mere: Rammeaftale (PDF)
Tillæg til Rammeaftale vedr. CAKI (PDF)

 

Årsrapporter

Årsrapporten indeholder oversigter over årets faglige og økonomiske resultater samt konservatoriets forventninger til det kommende år.

Årsrapport 2015 (PDF)
Årsrapport 2014 (PDF)
Årsrapport 2013 (PDF)
Årsrapport 2012 (PDF)
Årsrapport 2011 (PDF)
Årsrapport 2010 (PDF)
Årsrapport 2009 (PDF)
Årsrapport 2008 (PDF)

 

Eksaminer og karakterer

Eksaminer på RMC fordeler sig på to kategorier: Afsluttende eksaminer og standpunktsprøver. Ved bedømmelsen af visse eksaminer medvirker beskikkede eksterne censorer. Bedømmelsen foregår enten med karakterer efter 7-trins skalaen, bedømmelsen bestået/ikke bestået, en skriftlig udtalelse eller en skriftlig evaluering. Ved "skriftlig evaluering" forstås en gradueret bedømmelse af en på forhånd fastlagt række af færdigheder. De fire bedømmelsesformer kan anvendes i kombination, for eksempel bedømmelsen bestået/ikke bestået ledsaget af en skriftlig udtalelse.

De oplysninger om RMC’s karaktergivning, som er tilgængelige her på siden, vedrører konservatoriets afsluttende eksaminer med ekstern censur fordelt på uddannelser, uddannelsestrin og fag. Oplysningerne er baseret på karakterer efter 7-skalaen og på bedømmelsen bestået/ikke bestået. Udtalelser og skriftlige evalueringer indgår ikke i oplysningerne.

2016
2015, Forår
2014, Forår
2013, Forår
2012, Forår
2011, Forår
2010, Forår
2009, Forår
2008, Forår

 

Beskæftigelsesrapporter

Beskæftigelsesrapporterne indeholder oplysninger om erhvervsfrekvenser, ledighedsprocenter, beskæftigelsesgrader, arbejdssteder, arbejdsmarkedsstatus og indkomster for RMC’s dimittender.

Kulturstatistik 2016: Tabeller (PDF)
Kulturstatistik 2014: Tabeller (PDF)
Kulturstatistik 2013: Tabeller (PDF)
KUR: Beskæftigelsesrapport 2012 (PDF)
KUR: Beskæftigelsesrapport 2011 (PDF)
Beskæftigelsesrapport 2010: Lydteknik (PDF)
Beskæftigelsesrapport 2010: Music Management (PDF)
KUR: Beskæftigelsesrapport 2010 (PDF)
KUR: Beskæftigelsesrapport 2009 (PDF)
KUR: Beskæftigelsesrapport 2008 (PDF)

 

Dimittendundersøgelser

Dimittendundersøgelsen belyser beskæftigelsessituationen og de uddannelsesmæssige kvalifikationer for RMC’s dimittender, herunder dimittendernes arbejdsområder og ønsker hertil, kvalifikationer opnået gennem uddannelsen og sammenhængen mellem kvalifikationer og arbejdsmarkedets behov.

Dimittendundersøgelse (2013) (PDF)

 

Aftagerundersøgelser

Aftagerundersøgelsen afdækker aftagernes forventninger og holdninger til uddannelsers relevans og kvalitet på de fire danske musikkonservatorier samt aftagernes oplevelse af de konservatorieuddannede musikeres kompetencer.

NIRAS: Aftagerundersøgelse af arbejdsmarkedet for konservatorieuddannede udøvende musikere (2011) (PDF)
Capacent Epinion: Aftageranalyse på det pædagogiske arbejdsmarked (2008) (PDF)

 

Undervisningsmiljøvurderinger

Undervisningsmiljøvurderingen gennemføres hvert tredje år og har til hensigt at kortlægge og eventuelt forbedre konservatoriets fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø. På baggrund af undersøgelsens resultater udarbejdes en handlingsplan for eventuelle justeringer i undervisningsmiljøet.

RMC: UMV 2015 - Rapport (PDF) RMC: UMV 2011 - Rapport (PDF)
RMC: UMV 2011 - Handlingsplan (PDF)
RMC: UMV 2008 - Rapport (PDF)
RMC: UMV 2008 - Handlingsplan (PDF)

 

Informationssikkerhedspolitik

RMC: Informationssikkerhedspolitik (PDF)